tOLOng KLIK ya!!!

Followers

TINGGALKAN LINK YA!!!

KLIK KLIK YA

Rabu, 22 April 2009

Aku..

aku suka, aku ketawa
girangnya buat mereka gembira
aku senyum, kala hati berbunga
pada wajah terpancar serinya
kala cinta menyapa jiwa
tika hati berbelah rasa
rasa jiwa cukup sengsara
bimbang merana kedua kalinya
atau mungkin lebih dari sebelumnya
tak mahu di duga apa isinya
di dalam bumi biar Yang Esa mengetahuinya
menyimpan rahsia hati yang berbunga
hanya Dia dapat menentukannya

aku menangis 
tika siang menjelma
agar bunyi hari itu, dapat sembunyikan hibanya
biar tiada siapa yang mendengarnya
biar aku menanggungnya
bimbang tiada yang memahaminya
bila terbukanya pekung di dada
tidak semua dapat memahaminya
kerana jiwa itu aku yang punya

aku punyai rasa
sama dengan dia, dan engkau
dia yang punya, dia tahu jujurnya
engkau yang punya, engkau tahu betapa ikhlasnya
pada aku tersimpan seribu rahsia
tentang rasa di dalam jiwa
hanya mengharap minda benar peka mengawal emosinya

aku ketawa
tika malam menjelma
agar mereka mendengar
agar mereka tahu aku bahagia 
aku ketawa bila malam tiba
agar sunyi pada hari gelap itu
diisikan dengan harmoninya suara
dapat aku hiburkan mereka 
bawa gembira pada yang berduka
bawa bahagia pada yang berkasih dengan cintanya

aku ketawa
ada yang berduka
aku menangis hiba merana
ada yang suka jika terdengarnya 
mereka suka dan bahagia
atas kedukaan hamba lainnya
bukankah ketawa terbit dari hati yang gembira?
bukankah ketawa apabila hati diusik, dicuit?
bukankah ketawa itu untuk menggembirakan hati yang lara?
sengsarakah mereka melihat yang lain bahagia?
bahagianya mereka melihat yang menderita...

pelik dengan kenyataan sikap hambaNya
kerana aku, dia dan engkau
ada rasa yang sama
perbezaannya hanya pada pemahamannya
aku tidak bijak
aku juga tidak kurang pandainya
namun naif dan jahil itu
buat aku tidak mengerti waktu
sementara ada 
untuk aku bersihkan hati ku
agar dia mengerti dan dapat merasa 
agar engkau dapat jauhkan dosa
dari berdengki dan menghina 
sesama hambaNya
bumi tidak semakin hijau warnanya
biru lautnya, bakal diganti kelabu, tiba tikanya
langit yang cerah, ada jua waktu gelapnya
sebelum terbelah lautan dan langitNya
sebelum tertutup pintu-pintuNya
bersihkan jiwa, lapangkan dada
agar aku, dia dan engkau
dapat merasa dan mengerti
ada cintaNya di setiap hati manusia...

0 comments:

 

Template by Maya