tOLOng KLIK ya!!!

Followers

TINGGALKAN LINK YA!!!

KLIK KLIK YA

Khamis, 21 Mei 2009

Ada Apa dengan Twitter



adaapadengantwitter1

Rasanya tak perlu lagi aku perkenalkan Twitter ini memandangakan ianya sudahpun popular di Internet, walaupun sesetengah dari kita langsung tidak pernah mengetahui mahupun mendengar perkataan ‘Twitter”.

Twitter pada asasnya merupakan platform micro-blogging untuk menyatakan status terbaru atau update tentang diri kita. Dapat kita lihat akhir2 ini fungsi Twitter menjadi lebih hebat dari sekadar menyiarkan status terbaru.

Pada mulanya aku xdela layan sangat Twitter ni. Mungkin kerana aku tersalah anggap Twitter sekadar ruang bual maya seperti Shoutmix atau Cbox. Entah bagaimana, ketika sedang membelek2 addon Mozilla Firefox aku terjumpa Twitterfox, addon Twitter untuk Mozilla Firefox.

Selepas beberapa hari menggunakan Twitterfox, barulah aku sedar yang Twitter menjadi satu platform yang digemari affiliate markeeters untuk membuat promosi. Dan sejak hari itu, aku ketagih Twitter. oh.

Mahu install Twitterfox? Sila klik di sini.

Tapi sekarang aku dah beralih menggunakan DestroyTwitter. Hal ini terjadi bila aku terbaca satu twit dari cik Chokilala tentang DestroyTwitter. Menarik. Aku rekemen untuk korang guna.

Selain menyiarkan status terkini tentang diri sendiri, Twitter juga boleh digunakan untuk menghebahkan entri2 terkini dari blog, isu2 terkini, berita2 menarik dan promosi iklan. Twitter berkesan untuk affiliate kerana URL Affiliate yang panjang akan dipendekkan secara automatik menggunakan TinyURL.

Pengguna Twitter yang gemar aku ikuti twitnya ketika ini ialah PolitikMalaysia. Twit2 beliau mengandungi pautan ke artikel2 dan pandangan menarik mengenai politik dari pelbagai pihak.

Ketika entri ini ditulis Shafie juga ada mengadakan contest menggunakan Twitter. Contest ini akan berakhir pada 15 Mei 2009. Mudah saja syarat dan cara menyertainya. Cubalah, mungkin korang adalah salah seorang yang bertuah untuk memenangi hadiah yang disediakan. Menarik pula aku tengok. Baik aku join. Hehe.

Korang juga boleh menyemak statistik penggunaan Twitter anda di TweetStats. Hanya masukkan username Twitter anda dan statistik akan dipaparkan.

tweetstats

Dijangkakan Twitter akan terus berkembang pesat dari hari ke hari memandangkan pendaftarannya adalah percuma dan kita boleh menggunakan Twitter untuk update dan berkomunikasi menggunakan klien yang mudah seperti TwitterFox, DestroyTwitter dan sebagainya.

Manfaatkan Twitter dengan sebaiknya kerana ia merupakan platform yang baik untuk membuat promosi dan menjana trafik. Lebih kurang 3 juta mesej Twitter direkodkan pada Mac 2008 jadi aku rasa ia dah berlipat kali ganda ketika ini. KOrang boleh baca artikel ini untuk maklumat lanjut.

Selamat bertwit!

0 comments:

 

Template by Maya