tOLOng KLIK ya!!!

Followers

TINGGALKAN LINK YA!!!

KLIK KLIK YA

Sabtu, 26 Mac 2011

JANGAN MINUM AIR PUTIH SAMBIL BERDIRI

Jangan Minum Air Putih Sambil Berdiri

KITA sering mendengar saranan agar meminum air putih banyak demi kesihatan. Namun jika cara kita salah saat minum air putih itu maka boleh merugikan kesihatan.

Suatu kajian kesihatan akupuntur yang diadakan salah satu ahli akupuntur, membuktikan bahawa air minum yang masuk dengan cara minum sambil duduk lebih baik dibandingkan kita minum dengan cara berdiri.Air putih yang kita minum ketika duduk akan disaring oleh sfringer. Sfringer adalah suatu struktur maskuler (berotot) yang boleh membuka dan menutup. Setiap air yang kita minum akan disalurkan pada pos-pos penyaringan yang berada di ginjal.

Sebaliknya, jika kita minum air putih dengan cara berdiri, maka air yang kita minum itu masuk tanpa disaring lagi. Air itu bolehterus masuk menuju kandung kemih. Ketika langsung menuju kandung kemih, maka terjadi pengendapan di saluran ureter.

Kerana banyak limbah-limbah yang tersisa di ureter maka hal ini oleh menyebabkan penyakit kristal ginjal. Salah satu penyakit ginjal yang berbahaya. Susah kencing itu penyebabnya.
Cara mengatasinya :
1. biasakan minum duduk.
2. banyak minum air putih tapi minum dengan perlahan dan jangan terburu-buru

info yang baik untuk diikuti...
kita orang Islam adab minum minum bukan ke kena duduk..
kalau darurat xpe kot...
info ni kedit tuk Amalina...

0 comments:

 

Template by Maya