tOLOng KLIK ya!!!

Followers

TINGGALKAN LINK YA!!!

KLIK KLIK YA

Jumaat, 22 Oktober 2010

BUAH LYCHEE (TIN) YANG ADA LEMAK KHINZIR

Jumpa info ni kat SINI



KESEMUA YG DI ATAS ADA MENGANDUNGI LEMAK BABI/KHINZIR.

JAKIM telah menghantar surat pada semua retailer supaya tutup tanda halal pada produk tersebut.

"Narcissus" is an established and well known brand associated with high quality China canned food and seasoning such as whole mushrooms, asparagus spears, lychees, spiced pork cubes, stewed pork chops etc. The range of "Narcissus" food products, which is very well demanded in many parts of the world, include :
Canned Meat
Canned Seafood
Canned Fruits
Canned Vegetables
Seasonings

"Narcissus" adalah tanda mapan dan terkenal yang berkaitan dengan makanan berkualiti China tin dan bumbu seperti cendawan utuh, tombak asparagus, laici, kubus daging babi dibumbui, daging babi direbus dll pelbagai produk makanan "Narcissus", yang sangat menuntut baik di banyak bahagian dunia, termasuk:
Daging Kalengan
Canned Seafood
Buah-buahan Kalengan
Kalengan Sayuran
Bumbu

di atas adalah barang2 keluaran narcissus.

Kepada semua muslimin dan muslimat tolong sebar2kan info ini kepada umat islam yang lain, untuk mendapat kesahihan tentang hal ini sila lawati website

http://www.halaljakim.gov.my/


2 comments:

Yati berkata...

Kak imanmom, terima kasih, share artikel dan info dari Jakim macam ni. Memang ada kawan bagitau Yati, yang cendawan dalam tin tu, tak halal. Padahal skrang orang dok jual lagi benda tu semua. Tak ada apa-apa tindakan pun diambil. Kita je skrang kena semak sendiri. Bagi dia orang yang tak tau tu, beli jugak.

imanmom berkata...

tu la Yati,kadang2 kita tak perasan pe yang kita beli tu leh makan tau tak,kita dah biasa makan tup2 kata tak halal rasa semacam je kan!
lain kali kalau beli tu tgk betul bahan kandungan nya kan!

 

Template by Maya