tOLOng KLIK ya!!!

Followers

TINGGALKAN LINK YA!!!

KLIK KLIK YA

Rabu, 17 Jun 2009

"Bercinta sampai ke syurga..."






Petikan and some words yg di ambil dr film Syurga Cinta. Katanya, jodoh ada 3 jenis.

"Pertama ialah jodoh dari syaitan. Pabila lelaki bertemu dengan wanita. Maka mereka bercinta smbil melakukan perkara larangan. Menyukai atas dasar nafsu. Bersentuhan dan berpegangan tangan yg bukan muhrim. Melakukan maksiat dan terlanjur. Kemudian barulah berkahwin.

Kedua adalah jodoh dari jin. Lelaki bertemu dengan wanita dan menyukainya. Namun malangnya, wanita tersebut tidak mencintainya. Maka, pelbagai cara yg dilakukan oleh Sang Lelaki. Membomohi wanita supaya menyukainya dan atas ketidak relaan wanita itu, mereka berkahwin.

Ketiga ialah jodoh dari Allah. Pabila lelaki bertemu dengan wanita, maka cinta dari mata turun ke hati. Masing-masing menyukai. Lalu lelaki ingin mengahwini wanita dan mereka bernikah untuk menjadi halal buat Si Suami. Itulah jodoh dr Ilahi yg dinamakan syurga cinta."

Hari Ahad ri tu 14hb jun 2009,saya bawak anak-anak tengok cerita Syurga Cinta,saya ni minat gak g tengok wayang,layan boring jap... Sebuah filem yg mengagungi cinta terhadap manusia dengan cara yg diredhai. Penuh dgn hikmah. Hiburan yg sarat dengan frasa-frasa yg bermanfaat. Setiap bait kata-kata penuh dengan persoalan tersirat lakunan Haliza Af, Awal dan Haziq tom-tom bak....

0 comments:

 

Template by Maya